Збірний залізобетон – важливий винахід нашої епохи. З його застосуванням збільшилися темпи будівництва, знизився обсяг робіт на будівельному майданчику.

При будівництві індивідуальних будинків виключено створення полігону для виробництва збірних залізобетонних конструкцій.

На склади збірні залізобетонні вироби привозять залізничним транспортом. Під час вантажно-розвантажувальних робіт елементи часто пошкоджуються.

Через торгову мережу можна придбати збірні залізобетонні балки. Балки поділяються на дві великі групи – з армуванням  сталлю і з попередньо напруженою арматурою. Раніше балки зі звичайною арматурою мали після буквеного маркування цифрові позначення, розрізняли їх одну від одної за величиною прольота, що ними можна перекрити в дециметрах, а також по гранично допустимому моменту в кН, тобто моменту, який можуть витримати залізобетонні плити, балки без небезпечних деформацій .

Наприклад, марка ” 46-40″ означає, що балка прольотом 4,6 м розрахована на момент 40 кН. Балки з попередньо напруженою  арматурою мають інше позначення – наприклад,  “8-50” говорить про число напружених арматур в балці, а також про величину прольоту, вираженої в дециметрах.


Збірні залізобетонні вироби заздалегідь розраховують на всі можливі навантаження, в тому числі і на ті, які виникають при транспортуванні і складуванні ( докладно про підрахунок збірних бетонних конструкцій).

збірні з/б вироби

На верхній площині балок, плит є монтажні петлі для стропування при вантажно-розвантажувальних роботах. Ці петлі вказують на необхідне положення балок, оскільки вони повинні укладатися в штабелі з дерев’яними прокладками, розташованими біля петель. Якщо ж складувати залізо бетон по-іншому, то вони руйнуються або розтріскуються, стаючи непридатними для використання.

Помилки складування(більше тут складування будівельних матеріалів ) допускають найчастіше на будмайданчику, особливо в тих місцях, де відчувається тіснота, і елементи зберігають на непридатних  для цього грунтах. Слабо ущільнений або пухкий грунт під час  танення снігу починає осідати, через зміщення підкладок елементи руйнуються і стають непридатними для будівництва.


Руйнування або утворення тріщин в балках відбувається і в результаті неправильного зберігання. Вироби залізобетонних конструкцій не рекомендують зберігати на боці або в перевернутому вигляді. Неправильним  є  укладання балок в штабелі більше п’яти штук у висоту.

Перед початком будівництва збірні залізобетонні конструкції оглядають, визначаючи їх  якість.  Залізобетонні вироби, які мають  дефекти можна використовувати, але тільки після консультації з фахівцями. Заводські дефекти виявляють відразу: раковини від випавшого гравію глибині  більше 5 см; тріщини, що утворилися в стислому поясі елементів із звичайною арматурою (припустимі, якщо глибина їх складає  не більше 5-10% половини висоти балки).

У розтягнутому поясі плити перекриття допустимі тріщини розміром не більше 0,1 мм, що утворилися перпендикулярно осі. Похилі тріщини або сколені  ділянки в стислому поясі свідчать про непридатність конструкції для використання.  Непридатні також елементи, в яких погано закріплена арматура або є наскрізні тріщини  через весь поперечний переріз.


Попередньо напружені елементи вимагають підвищеної уваги, оскільки вони мають менший запас міцності, більш точно розраховані. Не можна використовувати такі елементи, в яких неозброєним оком можуть бути виявлені наступні дефекти: протяжні тріщини, тріщини вздовж арматури або в нижньому поясі, оголена арматура довжиною більше 50 см,  значні відколи крайок і кутів конструкції.


Сподобалась стаття? Підпишись на оновлення сайту >>>

З повагою, адмін сайту “Буд-Інфо