На практиці процес доставки бетонної суміші для бетонування здійснюють за двома схемами:
• від місця приготування до безпосереднього розвантаження в блок бетонування;
• від місця приготування до місця розвантаження біля об’єкту, з подальшою подачею бетону в блок бетонування. Ця схема передбачає проміжне перевантаження бетонної суміші.

Технологія виготовлення бетону, транспортування й укладання бетонної суміші необхідно здійснювати спеціалізованими засобами, які забезпечують збереження заданих властивостей бетонної суміші. Забороняється додавати воду на місці укладання суміші для збільшення її рухливості.


Транспортування бетонної суміші від місця приготування до місця розвантаження або безпосередньо в блок бетонування здійснюють переважно автомобільним транспортом, а транспортування від місця розвантаження в блок бетонування – в баддях кранами, підйомниками, транспортерами, бетоноукладачами, бетононасосами.

При будь-якому способі транспортування бетонну суміш потрібно оберігати від впливу сонячних променів, атмосферних опадів, розшарування на складові частини і витоку цементного молока. Додатково в зимових умовах бетонну суміш оберігають від швидкого охолодження й замерзання.

як транспортувати бетон

Бетонну суміш на об’єкт бетонування доставляють в автомобілях-самоскидах, автобетоновози, в кузова бортових автомобілів. Тривалість перевезення, тобто час від приготування бетонної суміші до її укладання й ущільнення , не повинна перевищувати 1 год.

При русі бетон потрібно оберігати від надмірного струшування щоб уникнути розшаровування.
На хороших дорогах на відстані до 15 км бетонну суміш можна транспортувати у відкритих автомобілях-самоскидах, однак 2 … 3% суміші втрачається в дорозі.

Бетонну суміш на об’єкт бетонування доставляють в автомобілях-самоскидах, автобетоновози, в кузова бортових автомобілів. Тривалість перевезення, тобто час від приготування бетонної суміші до її укладання й ущільнення , не повинна перевищувати 1 год. При русі бетон потрібно оберігати від надмірного струшування щоб уникнути розшаровування.


На хороших дорогах на відстані до 15 км бетонну суміш можна транспортувати у відкритих автомобілях-самоскидах, однак 2 … 3% суміші втрачається в дорозі.


Для транспортування бетонної суміші в міських умовах, а також на великі відстані (в межах 100 км) особливо доцільно застосовувати автобетонозмішувачі («міксери») зі змішувальними барабанами різної місткості. У змішувальний барабан на бетонному заводі завантажують суху бетонну суміш, яка за 5 … 8 хв до прибуття до місця укладання бетонної суміші перемішується з введеної в барабан водою або воду подають безпосередньо на об’єкті.

Готову суміш вивантажують шляхом обертання змішувального барабана у зворотну сторону. Наявність відкидного вивантажувального лотка дозволяє робити порційне розвантаження, а також безпосередньо подавати суміш відразу в ї конструкцію, що бетонується. Використання автобетонозмішувачів дозволяє істотно збільшувати допустимі відстані перевезення бетонних сумішей без зниження їх якості.


Подачу бетонної суміші в конструкції, розташовані в котловані нижче рівня землі, здійснюють з проміжним перевантаженням і подальшою подачею в блок бетонування по віброжолобі.

Доставлену автомобільним транспортом бетонну суміш розвантажують на об’єкті в бадді і в більшості випадків за допомогою кранів подають безпосередньо в конструкцію. Зазвичай бадді бувають корисною місткістю 0,3; 0,6 і 0,8 м3; їх заповнюють бетонною сумішшю на 0,9 … 0,95% їх обсягу.

Підйомники різного типу використовують для переміщення бетонної суміші тільки по вертикалі. Знайшов застосування шахтопідйомник, який дозволяє піднімати на висоту до 80 м бетонну суміш в обсязі 50 … 60 м3 за зміну.

У промисловому і цивільному будівництві використовують стрічкові конвеєри.
Промисловість випускає стрічкові конвеєри (транспортери) довжиною 6 … 15 м і шириною гладкою або ребристою стрічки 400 … 500 мм. Такі конвеєри можуть переміщувати бетонну суміш горизонтально або опускати на висоту до 4 м. Основним робочим органом конвеєра є гнучка прогумована стрічка, що огинає приводний і натяжний барабани.


При обмежених умовах і відстані подачі бетонної суміші 200 … 300 м широко використовують стрічкові транспортери. Вони мають продуктивність 40 … 70 м3 / год. Стрічкові транспортери зручні в поєднанні з бетонозмішувачами безперервної дії. Суміш зі стрічки скидається в приймальний бункер і подається до місця бетонування по віброхоботах і вібролоткам. Повинен бути передбачений захист суміші від кліматичних впливів і атмосферних опадів.


Пересувні стрічкові конвеєри мають продуктивність до 35 м3 / год,але не розподіляють бетонну суміш по всій площі бетонованої конструкції. Тому в процесі подачі суміші приходиться переставляти конвеєр, що вимагає додаткових трудових витрат і відповідно перерв в бетонуванні.


Більш ефективними є бетоноукладачі, які застосовують для влаштування монолітних фундаментів під будівлі та технологічне обладнання, для бетонування компактних об’єктів. Бетоноукладач являє собою самохідний агрегат, що обертається і на платформі якого є обладнання для прийому бетонної суміші і подачі її до місця укладання.

Трубопровідний транспорт має ряд технологічних переваг перед іншими способами горизонтального і вертикального переміщення бетонних сумішей. До числа достоїнств відносяться можливість здійснення одним механізмом горизонтального і вертикального переміщення сумішей від місця їх розвантаження на об’єкті  до місця безпосереднього укладання, можливість подачі бетонних сумішей у важкодоступні ділянки споруди, що зводиться.


Технічними засобами трубопровідного транспорту є машини для перекачування бетонної суміші з приймального бункера до місця укладання – бетононасоси, пневмонагнітачі, різні обладнання для подачі бетонної суміші до місця виконання робіт.

Транспортування бетонної суміші в межах об’єкту може бути здійснене за допомогою бетононасосів і пневмонагнітачів. Цей вид механізації застосовують при великих обсягах бетонування і при бетонуванні високих конструкцій, наприклад склепінь, будівель з монолітного бетону, веж і т.д.

Сподобалась стаття? Підпишись на оновлення сайту >>>

З повагою, адмін сайту “Буд-Інфо