У комплексному технологічному процесі по зведенню монолітних конструкцій розпалубування (зняття опалубки) є однією з важливих і трудомістких операцій. Розпалубування конструкцій повинно виконуватися обережно, щоб уникнути пошкодження бетону і забезпечити збереження опалубки для подальшого використання.

Розбирання опалубки бетонних і залізобетонних конструкцій роблять після досягнення бетоном необхідної  міцності. Бічні елементи опалубки, що не несуть навантаження від маси бетону (бічні щити фундаментів, балок і стін), а тільки від сил бокового розпору, можна розбирати після того, як бетон затвердіє настільки, що його поверхня і краї кутів не будуть піддаватися пошкодженню після того, як був зроблений демонтаж опалубки. При температурі 12 … 18 ° С такий стан наступає через 2 … 3 доби.

Ці терміни можна встановлювати на місці в залежності від виду і класу цементу, температурно-вологісних умов твердіння бетону, від того, як проводився догляд за бетоном.
Основні несучі елементи влаштування опалубки, що сприймають тиск покладеної бетонної маси, знімають тільки після досягнення бетоном міцності, що забезпечує збереження конструкції.

Опалубку несучих елементів конструкцій можна знімати в наступні терміни:

  • плити прольотом до 2 м – при досягненні 50%-ї проектної міцності;
  • плити, зводи, балки і прогони прольотом від 2 до 6 м – 70%-ї проектної міцності;
  • несучі конструкції прольотом більше 6 м – 80%-ї проектної міцності.
як демонтувати опалубку

Мінімальна міцність бетону незавантажених монолітних конструкцій при розпалубуванні вертикальних поверхонь з умови зберігання форми – 0,2 … 0,3 МПа.
Видаленню несучої опалубки має передувати плавне і рівномірне опускання підтримуючих конструкцій. Для цього опускають опорні домкрати або послаблюють парні клини. Забороняється рубати або спилювати навантажені стійки. Опори, що підтримують опалубку балок, прогонів, опускають одночасно по всій довжині елемента.
Опорні стійки, що підтримують опалубку міжповерхових перекритів і знаходяться безпосередньо під цими перекриттями, прибирати не дозволяється.

Допускається часткове видалення стійок нижчележачого перекриття. Під усіма балками і прогонами нижчележачого перекриття прольотом  4 м і більше рекомендується залишати несучі стійки (стійки безпеки) на відстані одна від одної не менше 3 м. Опорні стійки інших нижчележачих перекриттів дозволяється видаляти повністю лише при досягненні бетоном проектної міцності.

Особливо обережно потрібно розпалубувати склепіння і арки. Перед демонтажем опалубки арок і склепінь із затяжками обов’язково затягують натяжні муфти. Починають зверху від замку і ведуть до опорних п’ят.

При знятті опалубки з фундаментів і стін спочатку послаблюють і знімають стяжні стержні і муфти, видаляють інші кріпильні елементи. Знімають кутові елементи, після цього можна приступати до відриву від бетону окремих щитів.

При розпалубувані колон видаляють нижні рамки, у прогонів – обрамляють бруски, знімають хомути, в останню чергу бічні щити.

При демонтажі опалубки перекриттів з дрібнощитових елементів в першу чергу видаляють підкружальні  дошки і кружала. Робота повинна виконуватися з риштувань або помостів, повинні бути передбачені заходи безпеки для запобігання падінню опалубних щитів (опалубної панелі) перекриття.

Крупнощитову опалубку масивів, стін і фундаментів знімають кранами, щити опалубки попередньо відривають від забетонованої поверхні за допомогою важільних пристосувань. Перед повторним використанням елементи опалубки оглядають, очищають від залишків бетону, при необхідності ремонтують і змащують палубу.

Демонтаж опалубки виконують в певній послідовності, яка встановлюється проектом виконання робіт. Розпалубування  конструкцій на звичайних цементах починають не раніше ніж через  7 … 14 діб в літніх умовах. Скорочення термінів витримування бетону і більш раннього розпалубування зазвичай досягають за рахунок застосування швидкотвердіючих цементів та заходів, що прискорюють демонтаж опалубки – вібрування, вібровакуумування і термообробка.


Сподобалась стаття? Підпишись на оновлення сайту >>>

З повагою, адмін сайту “Буд-Інфо